В Україні слово "колектори" асоціюється з загрозами, шантажем та психологічним тиском, однак діяльність колекторських компаній регулюється законом.
Про це повідомили в Національному банку України.
Як не можна взаємодіяти з боржником
Кредитори можуть працювати лише з легальними колекторськими компаніями, внесеними до реєстру НБУ. Відповідно до закону "Про споживче кредитування", колекторам заборонено:
Збирати особисту інформацію про боржника, зокрема про його здоров'я, місце роботи, поїздки тощо.
Використовувати загрози, шантаж або психологічний/фізичний тиск.
Надавати недостовірну інформацію про терміни погашення боргу і вимагати компенсацію за роботу.
Спілкуватися вночі (з 20:00 до 9:00) та у святкові і вихідні дні.
Використовувати автодозвон більше 30 хвилин на день.
Інформувати третіх осіб про борг або шкодити репутації боржника.
Зустрічатися з боржником без попередньої згоди.
Контактувати з боржником більше двох разів на день без його ініціативи.
Колектори можуть проводити переговори лише в робочі години (з 9:00 до 20:00) і лише за попередньою згодою боржника. Вони також мають право надсилати письмові повідомлення.
Що робити у разі порушення?
Якщо ви стикаєтеся з загрозами або шантажем, зверніться до фінансової установи, яка замовила послуги колекторів. Якщо це не допоможе, зберіть докази загроз і надайте їх Національному банку через онлайн-сервіс Опендатабот. У разі насильства звертайтеся до поліції.
Зазначимо, що Національний банк не допоможе, якщо компанія не внесена до реєстру легальних колекторів. У такому випадку слід звертатися до правоохоронних органів.