В Україні слово "колектори" асоціюється з загрозами, шантажем та психологічним тиском, однак діяльність колекторських компаній регулюється законом.

Про це повідомили в Національному банку України.

Як не можна взаємодіяти з боржником

Кредитори можуть працювати лише з легальними колекторськими компаніями, внесеними до реєстру НБУ. Відповідно до закону "Про споживче кредитування", колекторам заборонено:

Збирати особисту інформацію про боржника, зокрема про його здоров'я, місце роботи, поїздки тощо.

деньги

Використовувати загрози, шантаж або психологічний/фізичний тиск.

Надавати недостовірну інформацію про терміни погашення боргу і вимагати компенсацію за роботу.

Спілкуватися вночі (з 20:00 до 9:00) та у святкові і вихідні дні.

Використовувати автодозвон більше 30 хвилин на день.

Інформувати третіх осіб про борг або шкодити репутації боржника.

Зустрічатися з боржником без попередньої згоди.

Контактувати з боржником більше двох разів на день без його ініціативи.

деньги

Колектори можуть проводити переговори лише в робочі години (з 9:00 до 20:00) і лише за попередньою згодою боржника. Вони також мають право надсилати письмові повідомлення.

Що робити у разі порушення?

Якщо ви стикаєтеся з загрозами або шантажем, зверніться до фінансової установи, яка замовила послуги колекторів. Якщо це не допоможе, зберіть докази загроз і надайте їх Національному банку через онлайн-сервіс Опендатабот. У разі насильства звертайтеся до поліції.

Зазначимо, що Національний банк не допоможе, якщо компанія не внесена до реєстру легальних колекторів. У такому випадку слід звертатися до правоохоронних органів.